Jour i stugan

Aktuell lista för ansvariga i stugan hittar du under Jourlista stugan.

För att få en fördelning av arbete av hålla öppet i klubbstugan vid torsdagsträningarna har en jourlista upprättats. Jourlistan innebär att en eller två familjer ansvarar för öppethållandet av stugan vid torsdagsträningarna. Om man mot förmodan får förhinder behöver man skaffa en ersättare. Stugan skall hållas öppen på klubbens träningskväll i Tuve.

Kan ni inte detta datumet så försök byta med någon annan på listan och meddela mig sen vem du bytt med. På de träningarna där många grupper är med är ni två familjer. Första familjen på listan har huvudansvaret.

Vad det innebär att vara stugjour kan ni läsa nedan. När ni inhandlar mat för fika så spara kvitton. Bifogat finns en blankett för de utlägg ni har. Fyll i blanketten och häfta fast kvitton. Lägg sedan blanketten i
kassörens fack som finns på skrivbordet på kontoret.

Arbetsuppgifter tisdagar och torsdagar

  • Stugan öppnas ca 18.00 och stänges när alla gått hem, dock senast 21.00 (lås och stäng samtliga dörrar och fönster, släck allt ljus).
  • Inköp av mjukt nyckelhålsmärkt bröd (exempel på nyckelhålsmärkta bröd: Pågen Energi, Pågen Kneip, Östras bröd: Hälsa, Kärnfrisk m.fl), bordsmargarin, 2 sorters pålägg, en grönsakssort (t.e.x gurka eller tomat) och morotsstavar. Det skall även finnas te, kaffe och kaffefilter. Hör gärna med föregående jour om det finns något kvar sen föregående vecka, alternativt gör ett besök i stugan i slutet på träningen innan.

    Ersättning för utlägg fås mot inlämnade av kvitto till kassören. Blankett för utlägg finns i stugan eller så laddar du ned den här: Utlägg_fika_vid_jour_Tuvestugan.doc

    Det finns ett exempel på en bra inköpslista här: inkopslista_till_traning.xlsx – använd gärna denna och fyll i vad som skall köpas före träningen. Efter träningen fyller du i vad som är kvar och skickar till nästa på listan.
  • Jouren ansvarar för att kaffe, vatten, smörgås e. dylikt, finns färdigt till klockan 18.30. Fikat är gratis, enligt styrelsebeslut. Vi brukar dock ställa fram en burk så att man kan lägga en frivillig peng (alt. swisha). Tänk på att vara noga med hygienen. Är du förkyld bör du inte vara där. Använd engångshandskar vid servering av mat. Sätt upp långt hår i t.ex. tofs.
  • Samtliga golv skall rengöras på ett våningsplan. I köket finns en lista man skriver upp vilket våningsplan man städat så att nästa jour kan städa på det andra våningsplanet. Entrén som ligger mitt i mellan övre och under plan städas varje gång. Städmaterial finns på toa och i förrådet. Dammsugare står inne i förrådet. (den lilla dammsugaren är bäst)
  • WC-stolar och handfat rengöres
  • Rengör andra utrymmen såsom kök o. dyl.
  • Kvarglömda saker lägges i avsedd låda i förrådet
  • Ring och påminn nästa jourfamilj enligt listan. Nyckel överlämnas av dig till nästa jourfamilj enligt listan alternativt till Robert
  • Om du hittar något trasigt eller nedslitet alternativt förslag på förbättringar så meddela detta till någon på listan nedan.

Vid ev frågor kontakta gärna någon enligt nedan:

Robert Jerkstrand 0739-021350
Jonas Rothén (ordförande) 072-568 68 28
Per Liedman (kassör) ekonomi@toleredutby.se